________________________________________ ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГА
Будьте доброзичливими до вихованців. Завжди пам’ятайте слова Мішеля Монтеня: «Тому, хто не оволодів наукою добра, будь-яка інша наука приносить лише шкоду».
Частіше посміхайтесь вихованцям. Усмішка педагога створює атмосферу пошуку, настрою, успіху.
Учиться бачити себе з боку, очима дітей, колег. Частіше аналізуйте власну діяльність; ставте себе на місце вихованців; чесно визнавайте свої помилки. Умійте слухати дітей, намагайтесь зрозуміти їхній настрій. Стимулюйте спілкування з вихованцями. Будьте ініціатором спілкування. Завжди підтримуйте у дітей позитивну установку. Ніколи не критикуйте без потреби. Критика засіб, а не мета. Об’єктом критики може бути тільки погано виконане завдання, але ні в якому разі не особистість дитини. Не поспішайте з прийняттям рішень, особливо покарань. Умійте ставити себе на місце дітей, намагайтеся побачити проблему їхніми очима.
Позитивні повідомлення
Схвалення, заохочення сприяють самовдосконаленню дитини, розвитку позитивної самооцінки.
Кожна дитина потребує таких повідомлень щоденно.
Підтверджує самоцінність дитини. Схвалюйте кожне її зусилля, кожен успіх, а не лише результати.
Поважайте дитину. Це буде запорукою її самоповаги та поваги інших.
Індивідуальність
Постійно говоріть дітям про їх унікальність, особливості.
Зробіть з кожною дитиною «Мою книгу» (фотографії, малюнки, обрис чи відбиток руки, ім’я тощо)
Розміщуйте в приміщенні дзеркала, щоб дитина мала можливість розглядати себе.
Обирайте «Дитину життя». Протягом тижня вона буде особливим помічником.
Будьте уважними до інтересів та проблем кожної дитини. Шануйте її права.
Взаємозв’язки
Вчіть дітей вступати в гру з іншими дітьми, привносячи щось своє. Плануйте такі види діяльності, які сприяли б взаємодії дитини з іншими дітьми.
Створіть у групі «Зону для двох».
Створюйте такі ситуації, за яких у дітей виникало б бажання допомагати іншим.
|